DOLAR

32,5060$% 0.29

EURO

34,6453% 0.42

GRAM ALTIN

2.482,59%-0,01

ÇEYREK ALTIN

4.255,00%0,16

TAM ALTIN

16.995,00%-0,73

BİST100

9.580,88%-1,02

BİTCOİN

2052284฿%-4.4288

İkindi Vakti a 16:52
İstanbul AÇIK 22°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • Orbit Haber
  • EKONOMİ
  • Marc Zuckerberg Crayta araçlarıyla Meta veri deposu oluşturmayı gösterdi!

Marc Zuckerberg Crayta araçlarıyla Meta veri deposu oluşturmayı gösterdi!

Yaratıcılar, Crayta araçlarıyla Meta’nın Hacker Meydanı’nı 3D olarak yeniden oluşturdu. Marc Zuckerberg Crayta araçlarıyla Meta veri deposu oluşturmayı gösterdi!

GamesBeat Summit Next

Oyun endüstrisi için sırada ne olduğunu öğrenmekle ilgileniyor musunuz? Bu Ekim ayında GamesBeat Summit Next’te endüstrinin gelişmekte olan bölümlerini tartışmak için oyun yöneticilerine katılın. Daha fazlasını öğrenin. Meta CEO’su Mark Zuckerberg, kullanıcı tarafından oluşturulan içerik araçlarının Facebook’taki 2D oyun deneyimlerini Meta’nın metaverse için uzun vadeli vizyonuna bağlamaya yardımcı olacağını duyurdu.

Metaverse, Snow Crash ve Ready Player One

Metaverse, Snow Crash ve Ready Player One gibi romanlarda olduğu gibi, hepsi birbirine bağlı sanal dünyaların evrenidir . Geçen Ekim ayında Zuckerberg , Facebook’u Meta olarak yeniden adlandırdı ve şirketin sanal gerçekliğe yaptığı yatırımların yönlendirdiği bir metaverse stratejisine döndü.

Meta, Crayta

2021 yazında Meta, Crayta adlı kullanıcı tarafından oluşturulan bir içerik aracı yapan Birleşik Krallık şirketi Unity 2 Games’i satın aldı. Meta tarafından güçlendirilen Crayta, bugün bulut akışlı bir deneyim olarak piyasaya sürülecek. Zuckerberg ayrıca Facebook Gaming’in bulut oyunları kataloğunun kullanılabilirliğini Batı Avrupa’da daha fazla ülkeye yaydığını da duyurdu; bu aynı altyapı gelecekte Meta’nın platformlarında metaverse deneyimleri sunmada etkili olacağından önemli bir adım.

Facebook Gaming

Şirket, Crayta’nın eklenmesiyle Facebook Gaming’in oyunları daha erişilebilir hale getirme ve oyun geliştirmeyi demokratikleştirme misyonunu sürdürdüğünü söyledi. Meta, kullanıcı tarafından oluşturulan içerik araçları için geçen yıl Crayta’yı satın aldı.

Google Stadia

İlk olarak 2020’de Google Stadia’da ve ardından 2021’de PC’de Epic Games Store’da piyasaya sürülen Crayta, insanların oynaması ve etkileşim kurması için kullanıcı tarafından oluşturulan binlerce oyun ve sanal dünya sunuyor. Ayrıca, herkesin işbirliği içinde kendi oyunlarını oluşturmasına ve kendi deneyimlerini sıfırdan oluşturmasına olanak tanıyan, kullanımı kolay bir araç seti sunar.

Mini oyunlar ve eğlence parkı

Duyuru için Zuckerberg, Meta’nın mini oyunlar ve eğlence parkı cazibe merkezleriyle tamamlanan merkez kampüs avlusu Hacker Square’i yeniden inşa etmek için oyun içindeki Crayta yaratıcılarına katıldı. Zuckerberg ve içerik oluşturucular, oluştururken içerik oluşturucu ekosisteminin geleceğini, dünya geliştiricileri olarak yükselen oyun içerik oluşturucuları kategorisini, metaverse için uzun vadeli vizyonu, Facebook Gaming’in bulut altyapısını ve metaverse deneyimleri sunmaya yönelik etkilerini ve daha fazlasını tartıştı.

DryCoast ve Kay

Zuckerberg, “Bununla ilgili gerçekten sevdiğim şeylerden biri, bir alan ya da oyun içinden bir alan tasarlama ya da oyun tasarlama fikri” dedi. Zuckerberg, Crayta’nın geliştirme ekibinden Russ Dooley ile birlikte Meta’nın Hacker Meydanı’nı oyun içinde yeniden tasarlamak için Crayta’nın yaratıcıları DryCoast ve Kay ile birlikte çalıştı. Zuckerberg, bulut altyapısıyla ilgili olarak, “Tarihsel olarak böyle bir şeyin bu yüksek kaliteli 3B ortamda çalışmasını istiyorsanız, bunu bir tarayıcıda veya telefonlarda oluşturmak gerçekten zor olurdu, ancak bunu bulut altyapısıyla yapabilmek çok zor olurdu. ve daha sonra onu bulutta oluşturduktan sonra ağ üzerinden göndermek oldukça büyük bir ilerleme.”

Heyecan duyuyorum

Zuckerberg, çocukluğundan beri bir oyuncu olduğunu söyledi. “Çocukken bir şeyler yapmaya başladığımda, önce bir bilgisayarım oldu, oyun oynamaya başladım, sonra oyun yazmaya ve geliştirmeye başladım ve oradan başka şeyler kodlamaya başladım. Zuckerberg, “İnsanlara oyun geliştirmeleri için daha fazla araç sağlamaktan gerçekten heyecan duyuyorum” dedi.

Meta verinin 2B ve 3B olma potansiyeli

Görüyorsunuz, sadece oyun oynarsanız, siz de multi-milyarder olabilirsiniz. Bunu anne babana söyle. Meta verinin 2B ve 3B olma potansiyeli hakkında Zuckerberg, “Bugün birçok kez insanlar metaverse’yi sanal ve artırılmış gerçeklikte sahip olabileceğiniz 3B deneyimler olarak düşünüyorlar, ancak bence Crayta’nın gösterdiği şey, her ikisini birden yapabileceğinizdir. Bu tür deneyimleri telefonlarda ve bilgisayarlarda sadece Facebook Uygulaması içinde de dahil olmak üzere her türlü 2B ortamda gerçekten kolayca oluşturun ve keyfini çıkarın.”

Meta’nın ikonik Hacker Meydanı

“Crayta sosyal dünyamızı ve oyun oluşturma ortamımızı Facebook Gaming’de başlatmaktan heyecan duyuyoruz. Bulut akışı teknolojimiz sayesinde, güçlü bir sisteminiz olmasa bile hem mobil hem de masaüstünde derleme yapmak gerçekten çok hızlı. Geçenlerde Meta’nın ikonik Hacker Meydanı’nı inşa ederken oyunun geleceği hakkında konuşmak için yetenekli yaratıcılarla birlikte Crayta’ya atladım.”

Reality Labs metaverse bölümünde her çeyrekte yaklaşık 3 milyar dolar kaybeden Meta’ya şüpheyle bakan insanlar var . Ancak şirketin finansmanının tamamını bu kayıplar bağlamında ele alırsanız, Zuckerberg’in metaverse’i denemek için uzun bir zamanı var.

Meta, 2021’de yaklaşık 118 milyar dolar gelir

“Bazıları için, CEO Mark Zuckerberg’in Metaverse ile ilgili fanatik takıntısı, baş ağrısına neden olan bir rüzgarı temsil ediyor. Geçen yıl, ‘Metaverse’in internet için bir sonraki bölüm olduğuna inanıyorum’ diye savundu. Ancak bağlam önemlidir. Zuckerberg’in şirketin mantrasını değiştirmesi bir şeydir; IG’de finans yazarı Charles Archer, “gelir kaynağını değiştirmek başka bir şey” dedi. “CEO bu parayı çöpe atıyor olabilir, ancak bu, inanılmaz derecede başarılı bir girişimcinin sağlam bir yatırımı olabilir. Ayrıca Meta, 2021’de yaklaşık 118 milyar dolar gelir ve 29.4 milyar dolar kar elde etti. Metaverse’e ayda 1 milyar dolar harcamayı rahatlıkla karşılayabilir.

Ne anlama geliyor?

Konsept asla başarılı olmazsa, Reality Labs’ı herhangi bir noktada kapatabilir ve ekstra parayı elinde tutabilir. Ve sadece 15’lik cazip bir fiyat-kazanç oranıyla, GamesBeat’in oyun endüstrisini ele alırken gösterdiği inanç, “tutkunun işle buluştuğu yer”dir. Ne anlama geliyor? Size haberlerin sizin için ne kadar önemli olduğunu anlatmak istiyoruz – sadece bir oyun stüdyosunda karar veren biri olarak değil, aynı zamanda bir oyun hayranı olarak. İster makalelerimizi okuyun, ister podcast’lerimizi dinleyin veya videolarımızı izleyin, GamesBeat sektör hakkında bilgi edinmenize ve onunla etkileşime girmenin keyfini çıkarmanıza yardımcı olacaktır

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Metaverse pazarı katlanarak artıyor!

HIZLI YORUM YAP