Orbit Haber

CHP’den son dakika Kovid19 açıklaması: Sağlık Bakanlığı verileri eksik açıkladı

CHP’den son dakika Kovid19 açıklaması: Sağlık Bakanlığı verileri eksik açıkladı
07 Mayıs 2022 - 16:03

Kovid19 ile mücadelede sona gelinirken, Sağlık Bakanlığı’nın verilerinin yanlış olduğu yönündeki iddialar başka verilerle yeniden kanıtlandı iddiası ortaya atıldı. CHP Covid19 Danışma kurulu Sağlık Bakanlığının verilerinin yanlış olduğnun kanıtlandığını öne sürdü.

Dünya Sağlık Örgütü hesapladı

COVID-19 pandemisinde aktif vaka sayısının negatif çıkması ile Sağlık Bakanlığı’nın verilerindeki gerçeklikten uzak yaklaşımı, bu sefer de Dünya Sağlık Örgütü’nün hesaplaması ile ortaya çıktı.

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) yaptığı fazladan ölüm çalışmasıyla 2021 yılı sonu itibarıyla Türkiye’de COVID-19 ölümlerinin Sağlık Bakanlığı’nın duyurduğundan 3,2 kat daha fazla olarak 264.041 kişi olduğunu açıkladı.

“Salgının başından beri veriler doğru açıklanmıyor”

CHP COVID-19 Danışma Kurulu olarak pandeminin başından beri verilerin şeffaf açıklanmadığını, Bakanlığın pandemiyideğil algıyı yönettiğini birçok kez dile getirmiştik.

DSÖ, COVID-19 nedeniyle hayatını kaybedenlerin gerçek sayısını tahmin etmek için geliştirdiği bir yönteme göre 2020 ve 2021 yıllarında Türkiye’de COVID-19 nedeniyle hayatını kaybedenlerin toplam sayısı 264.041 olarak tahmin edildi. Ancak 31 Aralık 2021 sonu itibari ile Türkiye’de Sağlık Bakanlığı’nın açıkladığı COVID-19 ölüm sayısı yalnızca 82.286.  Aradaki fark 181.755 kişi.

“Gerçek rakamların 2 kat fazla olduğunu öngörmüştük”

CHP COVID-19 Danışma Kurulu olarak CHP’li 11 Büyükşehir ve 10 İl belediyesinden aldığımız verilere dayanarak yaptığımız tahminlerde de ülkemizde COVID-19 nedeniyle yaşamını yitiren yurttaşlarımızın sayısının Bakanlığın açıkladığı ölüm rakamlarından en azından 2,1 kat daha fazla olduğunu öngörmüştük.

“Yine haklı çıktık”

Hatta, açıklamamızda “Türkiye’nin geri kalan 60 ilindeki COVID-19 ölüm eğiliminin bu raporda yer alan 21 ilin ölüm hızıyla eşdeğer olabileceği varsayılırsa; 31 Ocak 2022 tarihi itibarıyla Türkiye’de COVID-19 ölümlerinin Sağlık Bakanlığı’nın bildiriminden yaklaşık 2,1 kat daha fazla olarak 184.636 kişi olabileceği tahmin edilmektedir. Buna ek olarak, COVID-19 olası ve/veya kuşkulu ölümü olduğu halde belediyelere ulaşan ölüm belgelerinde COVID-19 ve/veya bulaşıcı hastalık yazılmayan ölümlerin varlığı, ülkemizdeki COVID-19 ölüm sayısının daha fazla olma olasılığının araştırılmasını gerektirmektedir” demiştik. Yine haklı çıktık.

“Sağlık Bakanlığı ölüm verilerini eksik açıkladı”

CHP COVID-19 Danışma Kurulu olarak buradan tekrar dile getiriyoruz: Sağlık Bakanlığı’nın ölüm verilerini eksik açıkladığı su götürmez bir gerçektir. Sağlık Bakanlığı derhal gerçek COVID-19 ölüm sayısını açıklamalıdır.

TÜİK hala 2020 ölüm istatistiklerini açıklamamıştır. TÜİK kendi kanununa göre suç işlemektedir. TÜİK derhal 2020 ve2021 ölüm sayıları ve ölüm nedenlerini açıklayarak gerçekleri kamuoyu ile paylaşmak zorundadır. Diğer taraftan Sağlık Bakanlığı 2020 yılına ait Sağlık İstatistikleri Yıllığı da açıklanmamıştır. Şu anda sağlığa dair tüm veriler 2019 yılına, yani Pandemi öncesine aittir.

“Sağlık Bakanlığı dünyaya bizi utandırdı”

Aktif vaka sayısında eksiye düşerek dünyaya bizi utandıran Sağlık Bakanının, ölüm sayılarında da 3.2 katlık fark üzerine derhal istifa etmesi gerekmektedir.

Sitemizde yayınlanan haberler telif ile korunmaktadır. Haberleri kopyalamayınız.

PartnerHattiPartnerHattiPartnerHattiPartnerHattiPartnerHattiPartnerHattiPartnerHattiPartnerHattiPartnerHattiPartnerHatti.comPartnerHatti.com